Search Login Donate

News from the Goetheanum

Ehrung für Generalsekretär Ron Dunselman

Created by Sebastian Jüngel |
Am 9. Juni wurde der Generalsekretär der Anthroposophischen Gesellschaft in den Niederlanden für sein gesellschaftliches Engagement zum Ritter des Ordens von Oranje Nassau ernannt.

Die Ehrung erfolgte im Rahmen der Generalversammlung der Anthroposophischen Gesellschaft in den Niederlanden. Überreicht wurde ihm der Orden vom Bürgermeister von Meppel, der in seiner kurzen Ansprache verkündete, dass es Seiner Majestät gefalle, Ron Dunselmann in den Ritterstand des Ordens von Oranien-Nassau zu erheben. Als Beispiele für seine Verdienste wurden genannt sowohl seine seine Arbeit als Vorsitzender der Anthroposophischen Gesellschaft in den Niederlanden als auch die Gründung der Waldorfschule in Meppel sowie die Gründung von Arta 1973, dem ersten anthroposophischen Wohnheim für Drogenabhängige in den Niederlanden.


This week at the Goetheanum

Goetheanum –
School of
Spiritual Science

The Goetheanum is the headquarters for the School of Spiritual Science and the General Anthroposophical Society. The School of Spiritual Science with its eleven sections is active worldwide in research, development, teaching, and the practical implementation of its research findings and is supported by the Anthroposophical Society.

Events range from lectures on special themes, to large, international conferences, to performances by  ensembles and guest performances in Eurythmy, theater, puppetry and music. 

Situated in the Jura landscape, 10 Kilometers South of Basel, the Goetheanum sits grand on the Dornach hill, with its expressive architecture and picturesque garden park, café and a bookstore.